Alla inlägg den 21 maj 2021

Av rodinskan - 21 maj 2021 19:01

Hej på er där ute   .


Nu blev det ett jätte glapp sen jag skrev igen, jag tror jag gick i ide,haha. Vintern är inte my kind of cookie.

så en uppdatering om vad som har hänt under denna frånvaro  då, min arbetsträning är satt på paus sedan januari pga pandemin ( som står mig långt upp i halsen),så har inte varit där sedan före jul. Så är för det mesta hemma och har välidgt få som jag umgås med,det är närmsta familj och min bästa vän E. Så under denna tid så har jag börjat virka,har virkat två filtar och håller på med en tredje nu,tänkte att jag kan lägga upp bilder och visa resultatet. 

Har dessutom satt igång med lite renovering, kände att det var på tiden nu, är ju över ett år sedan jag flyttade in, men det har varit ett jobbigt år, mycket tråkigheter som hänt vilket har resulterat i mer dalar i denna berg och dalbana i måendet, har sakta kämpat mig uppåt från en djup dal och just nu så känns det ganska plant. Men just ja, var ju renoveringen jag skulle berätta om, har satt upp recovery tapet och spacklat och målat i det som ska bli min walk-in closet/sminkrum, har spacklat vad jag tror är det sista idag och kan förhoppningsvis måla klart väggarna imorgon, måste köpa takfärg så jag kan måla taket också, längtar tills jag kan köpa garderoberna och få allt på plats, för just nu så är det kaos och ligger kläder och skor lite här och där.

Jag har oljat in altan golvet i år, hade tänkt måla staketet också,men det får bli nästa år. har skruvat ihop den nya matmöbeln och fått den på plats och idag kom pappa förbi med min loungegrupp, så sakta men säkert så börjar det bli fint där ute.

Har provat på att odla lite tomater för första gången också, coctailtomater och bifftomater, än så länge verkar det gå bra, men det återstår och se,haha.

Nu har jag snart gått igenom ett helt år utan zacke, sorgen är fortfarande stor, går inte en enda dag utan att han finns med mig i mina tankar, men blir fler och fler dagar som jag kan minnas med ett leende medans vissa dagar är saknade för stor och tårarna kommer.


Här kommer lite bilder på lite jag har haft för mig, före och efter bilder och lite på work in progress bilder, enjoy.

Hoppas allt är bra med er och att ni har en underbar fredag kväll var ni än är   .


Så här såg köket ut när jag flyttade in

 

Och så här blev det när jag målat om

 

Och här är från det som ska bli en walk-in closet så småningom, kommer mer senare.

     


 Och här är filtarna som jag har gjort.

Det här var den första jag gjorde,det blev en enda stor moromorsruta, lite sne och vind men men för att aldrig virkat tidigare så blev jag rätt nöjd ändå,och mamma som fick den, älskar den.


Det här är den andra filten jag virkade, den är på 120 mormorsrutor, den gav jag bort till en av mina systrar. 

  

Och den här håller jag på med just nu,den är halvklar, ska bli 120 rutor på den också, och den ska pappa få.

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards